donderdag 12 december 2013

Wilders' ware verhaal. Een diepte-interview.



Aanwezig: Wilders, Bosma, Agema. Graus komt half uur te laat. Twee man bewaking. Een fotograaf werd niet toegestaan  (Bosma: "De linkse pers gaat aan de haal met PVV-foto's.")
Plaats: onbekend. Op de achtergrond harde Nederlandstalige muziek, van het genre Bauer for dummies. Geuzenvlaggen aan de muur.
Opvallend: Bosma lijkt veel meer met de muziek bezig dan met het gesprek, en Agema met Wilders. Wilders maakt voortdurend bewegingen alsof hij een sigaret wilt opsteken.
W.: "We heten u welkom. Weten wie u bent. Het gesprek kan dus heel kort duren."
Blog: "Dank u meneer Wilders. Hoe is het om deze fractie aan te voeren? Onlangs vertelde een psychiater me dat hij met de casuïstiek van de leden ervan gemakkelijk een jaar congressen met collega's kan vullen."
W.: "Dat soort gekke vragen beantwoord ik niet. Kom Fleur, we gaan eens even wat anders doen." Samen verdwijnen ze uit de ruimte, de beveiliging gaat niet mee.
Blog: "Meneer Bosma, mag ik in de tussentijd u wat vragen?"
Bosma: "Liever niet, ik heb niets met jullie ultralinks tuig."
Blog: "Toch maar een poging. Wat is voor u zo belangrijk aan de Nederlandse natie?"
Bosma springt overeind en weet nog net een groet met opgeheven arm aan de geuzenvlag te onderdrukken. Roept met overslaande stem: "Luister min-Mensch, verschrikkelijk Gut-Mensch. Voordat jullie van de linkse kerk onze prachtige natie kapotmaakten, hadden we een volmaakte tijd. De mensen waren arm, maar gelukkig en gehoorzaam. De politiek had geen enkele controle op de samenleving. Er waren geen buitenlanders, behalve een paar poepchinezen (lacht uitbundig) en blauwe pinda-indo's (dreigt in een slappe lach te raken). De klokken van de kerken luidden mooi op tijd. De rijken waren gewoon rijk, de armen arm. De koning sprak zelfstandig recht. Geen afschuwelijke scheiding der machten. Een eerlijke doodstraf voor een ieder die dat verdiende. Geen verschrikkelijke tv, maar één staatsradio en één staatskrant. Schoolkinderen zongen elke morgen en avond het Wilhelmus bij de geuzenvlag. Wie weigerde kreeg met de zweep. Bij dat heerlijke geluid stonden de andere kinderen te juichen. Ze gingen om zeven uur naar bed, hun ouders om half tien. Er waren ruim opgezette tuigdorpen (ideaal dat onze Duitse vrienden zoveel mooie plekjes hadden achtergelaten). De gevangenissen zaten lekker vol, ontsnappen betekende de doodstraf (hij ontwikkelt overdadig kwijl). Maar wacht, daar zijn ze weer."
Wilders en Agema komen terug binnen. Hij vuurrood, zij lijkwit.
Bosma: "Wat hebben júllie nou gedaan?
Wilders: "Ze is gewoon wat geschrokken van een nieuw ideetje van me."
Agema kokhalst.
Blog: "Meneer Wilders. Uw collega Bosma heeft uitgebreid vertelt over zijn ideale natiestaat. Denkt u dat die ooit terug zal komen?"
Wilders: "Die staat zal zeker terugkomen. Essentieel is dat er weer een echte Leider opstaat." Wilders staat op. Bosma en Agema ook. Gedrieën onderdrukken ze weer met zichtbare tegenzin de armbeweging. "Een echte Leider heeft geen debatten nodig. Geen pers nodig. Of een parlement nodig. Twitter is voldoende" Hij gaat weer zitten. "Op de plaats rust en zit, Fleur en Martin."
Blog: "Wat is uw ideale wereld?"
Wilders, glunderend: "Een wereld, een Néderlandse wereld, een Hóllandse wereld, met allemaal gelukkige, blanke kindertjes. Allemaal elke week gratis naar de Efteling, het strand of een smurfenfilm. Laat de elite daar maar voor bloeden, in plaats van dat ze lekker kunnen gaan kijken naar die verschrikkelijke cultuur van ze, die vreselijke politiek correcte toneelstukjes, of dat afschuwelijke klassieke getoeter. Als Leider graag ik graag met mijn kinderen mee, lekker met ze smurfen. Weet u, elke morgen willen kindertjes alleen maar fijn het Wilhelmus zingen, en .."
Bosma: "Sorry Geert, dat heb ik dat Mensch al verteld toen je even Fleurtje iets nieuws wilde leren."
Wilders: "OK Martin, wat zou ik zonder jou zijn. Een smurf?"
Vet gelach van Agema en Bosma.
Graus stormt binnen. "Sorry jongens, ik kwam met mijn paard in een file terecht. Als ridder heb je dan nog steeds geen voorrang." Hij kijkt beschuldigend naar Wilders, die iets mompelt van "Dat regel ik wel voor je." "Ik kon gelukkig nog twee van die politiekcorrecte chauffeurs uit hun vreselijke Prius sleuren (Bosma maakt de indruk in zijn broek te moeten plassen, Agema rent naar de wc), maar daarna reed ik me wéér vast. Ik moet er trouwens meteen weer vandoor, even het vrouwtje thuis wat bijwerken. Is alweer een tijdje geleden."
Wilders: "Doe je wel voorzichtig jongen, de linkse pers maakt er zó weer een mishandeling van."
Graus: "Dat komt goed Geert, ze komt al jaren het huis niet meer uit."
Wilders tot mij: "We gaan verder, zonder Dion." ("Zoals altijd", mompelt Bosma. Agema is weer aangeschoven, wat bij geschminkt.) "Heb je nog vragen, ik wil mijn Disneyfilms gaan kijken." "Met friet en knakworst", gilt Agema vrolijk. "Mag ik mee kijken Geert?"
Wilders: "Nee Fleur, jij hebt vandaag je beurt wel gehad."
Blog: "Dank u. Ik heb inderdaad nog twee vraagjes. Kunt u tegen kritiek?"
Wilders: "Godverdegodverdegodverdegodver. Wat ben jij een vreselijk min, klein en miezerig mannetje. Jij moest er niet meer zijn. Ik ga je helemaal kapotmaken. Ik ben ziek van jullie praat. Allemaal bangmakerij. Ik ga jullie kapot bezuinigen. Die hele zogenaamde vrije pers, jullie vreselijke elitecultuur, concertgetoeter, "muziek"." Bosma wijst Wilders blij op een voorlopig hoogtepunt in de Nederlandse schlagermuziek, dat het gesprek vrijwel onmogelijk maakt. "Al jullie muliticultivriendjes zet ik de grens over. Met jullie illegale krakerstuig, Marokkanentuig, elitetuig, Turkentuig, zigeunertuig, Oost-Europeanentuig, en alle andere stinktuig, dat mij niet moet. Wij, dat zijn ik, Martin en Fleur, zullen democratisch beslissen over de vrijgekomen woonruimtes. Dat gaan prachtige, zwaar bewaakte blanke enclaves worden, elk met een eigen pretpark. En nu ga je lekker genieten van de buitenlucht. (Tegen de bewaking) Jongens?"
Blog: "Nog even meneer Wilders. Heeft u Nieuwsuur van zeven december gezien? Daarin zeggen ex-collega's van u dat u ronduit gelogen heeft in het debat met minister Hirsch-Ballin over uw Fitna-film."
Wilders (witheet): "Zonder leugens is er geen waarheid! Nieuwsuur moet dood, die ex-Pvv-ers moeten dood, jij moet dood!"
Voor ik het weet lig ik op straat. Ik kijk naar het gebouw waar ik blijkbaar uitgegooid ben. Telegraaf staat op het dak, WNL op de gevel. Ik zie een verslaggever van Pownews de hoek om rennen. Iets verder houden leden van de NVU, Zwart Front en Identitair Verzet onopvallend de wacht. Er klinkt nog steeds vrolijke Nederlandstalige muziek uit de kelder van deze bunker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor uw reactie.